Wilson i ny kostym

Wilson är ett varumärke i förändring. Med nyrekryterade utvecklingsexperter från flera av golfvärldens största företag satsar de på att etablera sig som en riktig tungviktare i golfbranschen.
Den nya klubbfamiljen Dynapower är den första lanseringen där experterna varit involverade genom hela tillverkningsprocessen. Och det märks.

– Wilson är ett av världens ledande sportföretag och att de nu tar golfen på ännu större allvar än tidigare är riktigt kul. Det ska bli väldigt spännande att se vad de kan åstadkomma, säger Jesper Overgaard Sørensen i The Golfstore Podcasts utrustningsspecial.
– Rekryteringarna de gjort återspeglas i årets woods och drivers. Detta är en ny era för Wilson, tillägger han.

Omprofileringsresan blev tydlig redan ifjor då Wilson introducerade en ny stilren, retroinsipirerad, logga. Klubborna var nu vackrare än de senaste säsongerna och skapade omedelbart intresse bland Golfstore-pros.

Årets Dynapower-modeller har försetts med modern teknologi som levererar mer fart, större precision och bättre känsla i varje slag. Med AI-optimerade träffytor och låg tyngdpunkt erbjuder Dynapower-familjen – från drivers till järnklubbor – imponerande bollflykt, stabilitet och förlåtande egenskaper för golfare på alla nivåer.

Wilson är det företag som varit mest framgångsrika av alla när det kommer till järnklubbor i majors, med hela 62 segrar. Ambitionen är att åter bli marknadsledande inom järnklubbor. Det är en resa som ska bli intressant att följa.

Ta del av fler utrustningsnyheter. Lyssna på The Golfstore Podcast.